fredag 29 mars 2013

Långfredag

Jag hade planerat för en längre cykling och gick upp tidigt då jag skulle möta upp Håkan, Allen och CK Bure i Arenal kl 10:00. Sträckan dit är 50 km och jag kom inte iväg förrän tio över åtta men trodde det var ganska lugnt. Jag fick starta med vindjackan på då det var ganska kallt och blåste en del. Efter 5 km vände jag rakt västerut och möttes av en fruktansvärd motvind. Den höll i sig i stort sett hela vägen och jag fick slita hårt och utan draghjälp. Efter 25 km var jag nära att vända och vet egentligen inte vad som driver mig vidare. Dessutom har jag vetskapen att jag ska köra vidare med kompetenta cyklister och behöver krafter kvar för resten av dagen. Till slut nådde jag mitt delmål och fick ett kärt återseende och blev bara 10 minuter sen. Bure hade vilodag idag så klungan blev liten med bara sex cyklister.
 
Vilken oerhörd skillnad det är att få ligga i klunga och ligga på rulle. Jag behövde återhämta mig lite och undvek till en början att lägga mig i spets. Jag vet också sedan tidigare att med Håkan och Allen på startlinjen ordnar det sig ändå, grymma cyklister som alltid håller bra fart.
 
Efter några mil avvek killarna från Bure och vi drog vidare men nu österut och med vinden i ryggen. Vi passerade några bekanta byar innan vi fick en mycket välförtjänt fika i Campos. Därefter tog jag mig hem på egen hand till Colonia de Sant Jordi och fick trots allt en fin tur på 120 km.


 
Var försiktig & träna klokt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar