lördag 30 mars 2013

Löpskolning

Simmarna fortsätter att imponera, dom har nu avverkat sju simpass och attityden är fortsatt positiv. Före kvällspasset fick vi en timme tillsammans med löpning på schemat. Vi gick igenom lite grundläggande löpteknik och vad vi skulle fokusera på under träningen. Därefter hade vi en ordentlig löpskolning vilket de flesta av oss skulle göra lite oftare. Gärna 1 gång/veckan som en förstärkt uppvärmning i samband med vår ordinarie träning. Vi avlutade sedan med en drygt 4 km lång bana, mestadels utmed havet med en storslagen vy. Flera av simmarna hade riktigt bra steg och dom flesta kunde hålla ett tempo på 5:10 eller bättre. Snyggt jobbat Spårvägen!
 
 
Under förmiddagen gav jag mig iväg på en cykeltur i den tuffa vinden. Jag borde ha lämnat mina SRAM60 hemma och lagt på dom vanliga hjulen. Helt galna kastvindar från sidan tar tag i cykeln och det är inte helt bekvämt. Jag passerade i alla fall Cap de Ses Salines, Mallorcas sydligaste spets med en mäktig utsikt. Jag spanade dessutom in ett grymt fik på vägen som jag sannolikt besöker under morgondagen.
 
 
Jag blev idag uppvaktad av min hemliga kompis med en liten blomma. Dessutom har jag två kvällar i rad blivit bjuden på kaffe efter maten. Kan det vara han...?

Var försiktig & träna klokt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar