fredag 3 maj 2013

Väsby Duathlon

Jag kände mig ordentligt stukad efter debuten på STC Duathlon 4 dagare tidigare. Löpformen är sådär just nu men i lördags gick även cyklingen trögt och jag har funderat en del på det några dagar. Väsby bjöd på ett bättre väder och en lite senare starttid, tack för det. Totalt var det närmare 100 st duathleter på startlinjen, kul och dessutom med en trivsam stämning. Inledningen gick på en två varvsbana där löpningen skulle vara 5 km. På min klocka noterade jag bara 4,2 km och det är ju svagt och märkligt att det inte går att placera en kon 1,25 km ut där vändpunkten låg. Nåväl, det kanske passade mig ganska bra idag och det är samma för alla. Det kändes redan från start betydligt bättre och jag snittade första delen på 4:08.

 
In i växlingsområdet och även det gick snabbare idag och ut på den 20 km långa cyklingen. Fram till vändpunkten gick det riktigt bra och jag förstod sedan varför. Det kan ibland vara svårt att känna vinden i ryggen men när den sedan kom rakt emot mig blev det till att jobba. Jag fick på tillbakavägen slita en del men växlade ändå in med ett godkänt rulltempo på knappt 33 km/h.


Den avslutande löpningen blev även den något kortare än dom utannonserade 2,5 km och jag lyckades på vägen mot mål passera 4-5 deltagare. Det var skönt och välbehövligt att få tillbaka en bättre känsla och en del självförtroende. Det är inte nu jag ska vara bäst, vi tar ett steg i taget.


Var försiktig & träna klokt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar