lördag 26 maj 2012

Lidingö Duathlon - Döden i grytan

Femte deltävlingen i Svenska Cupen och min fjärde start, idag på ett soligt Lidingö.
Det blev lite korrigerade distanser då det var problem med asfalten på den tänkta cykeltsträckan. 5 km löpning, 12 km cykel och en avslutande löpning på 5 km.

Löpsträckan gick på välkänd mark då vi sprang en slinga på Lidingöloppspåret utmed Kyrkviken. Såklart inte lika trångt som i september och jag fick en bra start med 19:30. Dessvärre failade jag på växlingen till cykeln, lite problem med ena skon och linsen ramlade av på mina glasögon.

Dagen till ära hade jag investerat i ett par tempobågar med tillhörande flaskställ, det behövdes absolut inte idag men dom kommer till användning i Vansbro och Kalmar. Vi cyklade 6 varv på en 2 km lång slinga. Det blev egentligen inte så mycket cykel utan lite kalkon då det var en rejäl uppförsbacke, lite utför, ny backe och sedan nerför till varvningen. Rullsnitt på 37,9 km/h känns såklart riktigt bra och låren fick verkligen jobba i uppförsbacken efter varvningen.

Växlingen till den dubblade avslutande löpningen gick kanon även om jag saknade mina Oakley. Benen kändes bra och jag hittade rytmen direkt och avslutade på en bra varvtid som bara var 50 sekunder sämre än på första varvet.

Sluttiden på den lite udda distanden landade på 1:00:37 och jag mottogs vid mållinjen av Fanny, Tove och Oscar. Stort tack för det!

Efter en snabb dusch på Lidingövallen tillsammans med Big Mike som debuterade mycket starkt åkte vi in mot city på lite olika uppdrag. Jag avslutade lördagen tillsammans med min familj på Döden i grytan. Rysligt bra mat och förstklassig service.

Hittade en ny helt underbar och utmanande tävling idag.
Jämtlandstriangeln Unplugged, mer info till veckan.

Var försiktig & träna klokt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar