onsdag 30 maj 2012

Jämtlandstriangeln Unplugged


Ny kul och utmanande tävling helt i min smak, Jämtlandstriangeln Unplugged.
Storulvån-Sylarna-Blåhammaren-Storulvån den 4-5 augusti. Den absoluta kärnan i SFT fjällvärd och en riktig klassiker. Den totala sträckan är 47 km som du kan ta på en eller två dagar.

Vaddå Unplugged?
Inga funktionärer, ingen mat, ingen dryck, inga kontroller, ingen utrustningskoll, ingen karta, inga diplom, inga tygmärken, inga spektakulära moment, inget samband, inga postutskick, inga läkare, ingen säkerhet, inga gels, inga bars, ingen logo, inga broschyrer, inga affischer, inga priser, inga klistermärken, inga sponsorer, inga startkort, inga banderoller, ingen speaker, inga annonser, inga press kontakter, inget produktionsbolag, inga säljtävlingar, inga kringarrangemang, inga mini-tävlingar för kunder eller stripade bilar. Däremot fritt färskt vatten i bäckarna, webbevakning, resultatlista, nummerlapp, vacker natur, trevligt folk, pastafest och bankett.

Helt grymt, tar nog tält och Trangiakök med och går all in Unplugged och kör minimalistiskt. Bara 171 startplatser, jag är anmäld. Är du?

Bra träning idag för övrigt.
Tidig start 05:45 och simning med Masters i Järfälla Simsällskap. Tufft schema för mig och riktigt duktiga simmare som gör Vansbro under 40 minuter. Jag hann i alla fall simma 45 minuter innan jag tog cykeln och 30 km till Brandon. Frukostmöte 08:30 och som vanligt en tid att passa. 16:30 cykeln till SATS Vällingby Parken och Running Club med fartlek idag. 13 glada och duktiga deltagare förgyllde min kväll, kul. Cykeln hem och arbetsdagen är slut.

Var försiktig & träna klokt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar