söndag 9 september 2012

Sicklaloppet

 
Sweet dreams Gurten!
 
 
Självseedningen på Sicklaloppet fungerade utmärkt och jag valde en mer realistiskt startfålla om än optimistisk på 35-40 minuter. Vi var knappt 1200 löpare som sprang längs med flera av Nackas sjöar och genom bostadsområden som Järla Sjö, Ekudden, Sickla Strand och Hammarby Sjöstad. Underlaget var mestadels asfalt blandat med lite grus på den jobbiga sträckan vid Sicklasjön.


Jag kom iväg riktig bra, kanske lite väl fort då jag öppnade dom första 4 km på 15:35. Efter det tröttnade jag en del och tappade mycket tid mellan 6 och 8,5 km. Jag är absolut inte i toppform och saknar några riktigt bra snabbjobb och intervallpass. Vid målgången på Marcusplatsen noterades jag med tiden 41:31 vilket jag för dagen ändå kände mig hyggligt nöjd med. Nu är det knappt tre veckor kvar till Lidingöloppet och lite tid att försöka slipa på snabbhet och löpform. Nästa helg springer jag eventuellt även Stockholm Halvmarathon.

 
Skitbra priser på Sicklaloppet!


Jag tvingas konstatera att även 2012 blev ett svagt golfår. Jag spelade i fredags årets tredje och avslutande runda på anrika Saltsjöbadens GK. Dessförinnan har det blivit ett varv på Viksjö och Kungsängen före semestern. Verkligen synd då golf är kul men tiden räcker helt enkelt inte till, kanske nästa år...


Under helgen har jag även hunnit besöka skogarna på Järvafältet. Vi hittade en hel del svamp som kom väl till användning vid kvällens middag. Det är sällan man träffar på en huggorm på det här sättet. Kräldjur tillhör inte mina favoriter så någon närbild blev det aldrig men det var en ståtlig svart rackare med tydligt sicksack mönster.

 
Den kommande veckan ser ut att bli riktigt händelserik på alla plan, spännande!

Var försiktig & träna klokt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar