söndag 2 september 2012

September

Vad hände, redan september och är hösten här? Det är frågan efter en innehållsrik sommar och Triathlonsäsong som närmar sig slutet. Snart inget mera open water, Swimrun, cykelpass med Hofvet och andra roliga mötesplatser utomhus. Nu får vi i stället börja nöta kakel, snurra spinning och gnugga på löpband.
 
Nja, inte riktigt ännu. Först ska jag ladda för Lidingöloppet och mot alla odds inleda mitt elfte varv på en Svensk Klassiker. Tack igen till Gainomax som gett mig fortsatt stöd mot nya mål!
 
Därefter har vi den riktiga säsongsavslutningen då jag åker till Barcelona i början på oktober för en Triathlon på olympisk distans.

 
Igår tittade jag på 29:e upplagan av Tjejmilen med knappt 26.000 damer på startlinjen. Norskan Karoline Bjerkeli Grövdal vann på nytt banrekord före Isabellah Andersson. Jag gick banan motsols och fick se ett imponerande skådespel av alla duktiga tjejer. Jag var dock mäkta förvånad över det dåliga publikstödet som bara infann sig i målområdet. Lite duggregn borde inte skrämt bort alla äkta män och andra anhöriga.  
 
 
Tidigt imorgon går starten i Sandhamn på den galna men underbara tävlingen Ö till Ö. Ett av världens tuffaste endagarslopp som får ett starkare startfält för varje år. Nu går det även att spela på Betsafe och jag satte en slant i mixedklassen på syskonparet Åström som jag tror kommer dominera.

 
Jag deltog själv 2009 och 2010 och har aldrig frusit så mycket i hela mitt liv. Tänk dig att hoppa i ett tolvgradigt vatten för att simma 500 meter när du hackar tänder redan innan du dyker. Jag kan garantera en sagolik känsla när man till slut kommer fram till Utö Värdshus efter en dag när man fått uppleva så mycket i en fantastiskt skärgårdsmiljö. Lycka till nu alla deltagare! 
 
 
I veckan fick jag mitt efterlängtade diplom. Gurten fick nr 226 och jag känner mig stolt.
 
 
September är en skön månad med mycket syre i luften. Ut i skogen och njut av naturen och allt den har att erbjuda.
 
Var försiktig & träna klokt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar