lördag 6 oktober 2012

Barca vs 25manna

Guldet blev till sand och Barcelona byttes mot skogarna vid Lida Friluftsgård. Min sedan länge planerade säsongsavslutning med en Triathlon i sol och värme ersattes av 25manna i orientering en härlig höstdag innehållande en komplett färgskala i naturen. 2012 har varit ett intensivt år med mängder av roliga och utmanande tävlingar men ibland är det bara omöjligt att hinna med allting och lördagen blev bra även utan La Rambla.
 
  

Det var ett par år sedan jag senast tävlade i orientering och jag hade nog glömt hur stort intresset är för denna sport. Köerna ringlade långa på vägen ut och Tullinge Flygfält fylldes snabbt med bilar och bussar. Arrangören räknar med 15.000 deltagare under helgen. På plats valde jag en medelsvår bana i den öppna klassen.



Direkt efter start blev jag tydligt påmind om svårigheterna och bommade den första kontrollen rejält trots att avståndet var mindre än 1 km. I gammal god stil sprang jag fort men fel, tittade för lite på kartan och det tog en stund innan jag anpassade mig till rätt skala. Efter 20 minuter fick jag bättre ordning på prylarna, orienterade med större självförtroende och spikade faktiskt dom sista kontrollerna. Jag tror inte Gurten placerade sig speciellt högt i resultatlistan men vad gjorde det idag. Det här var verkligen jättekul och jag ska genast planera in lite mera orientering framöver.

 
Fuck Cancer, jag sprang förra helgen Lidingöloppet med det grymmaste armbandet. Jag har nu dessutom blivit stödmedlem i föreningen och passade även på att köpa en mössa inför den stundande kylan. Som utlovat skickar jag nu stafettpinnen vidare.
 
 
Grattis Maud, jag drog din lott under överinseende av statens kontrollant Curre och du blev den lyckliga vinnaren av armbandet. Det kommer med posten till veckan.

 
Var försiktig & träna klokt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar