tisdag 12 juni 2012

Parloppet i väntan på Vätternrundan

Jag har haft en bra träningsperiod under en längre tid nu och formen känns stabil. Sannolikt skulle jag behövt några fler vilodagar men jag tränar målmedvetet just nu med fokus att prestera under sensommaren på framförallt Ironman Kalmar, Lidingöloppet och Barcelona Triathlon.

Vi hade ett bra genrep inför Vätternrundan i lördags och det som oroar mest är den instabila väderleken med regn och blåst. Låt oss hoppas på bättring till helgen då jag genomför min tionde tur runt Vättern. Jag kan dessvärre konstatera att vår fina klunga är klart mindre än tidigare vilket gör ont att behöva sammanfatta när bilarna ska lastas. Den glädje och gemenskap som jag har känt genom åren har betytt oerhört mycket för mig och varit en klart bidragande faktor till många fina resultat. Min förhoppning är att vi ändå kan hitta en bra grupp att cykla med där jag kan bidra med god form och erfarenhet för en roligare resa till Motala, förhoppningsvis en bit under 10 timmar.


Idag ställde Team NBC upp i Parloppet som går i underbara Hagaparken. Man springer 5 km i tvåmannalag åt varsitt håll och möts någonstans på halva vägen. Jag och Micke entrade sedan målrakan från två olika håll i stort sett samtidigt med en sammalagd tid på 39:11. Det räckte till en fin 11:e plats totalt. Sammantaget ett bra träningspass under roliga former.

Dagens största utmaning blev att ta sig från Karlaplan till Hagaparken för att hinna efteranmäla oss i tid innan starten. Den korta sträckan tog idag 70 minuter så jag fick springa från parkeringen ner till starten, helt galet.

Nu gäller det att ladda med Gainomax inför helgen men innan dess blir det nog lite Triathlon imorgon och Swimrun på torsdag. På fredag är det dessutom sommaravslutning med min härliga morgonklass på SATS.

Tack återigen till Fanny som kom direkt från sin egen träning på Eriksdalsbadet.

Var försiktig & träna klokt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar