onsdag 6 juni 2012

Sicklasjön 13,5 grader

6 juni, Sveriges nationaldag med årsdebut i triathlon och 13,5 grader i Sicklasjön.

Dom andra triathleterna ville ivrigt värma upp och känna på vattnet. Jag lovar, absolut ingenting för mig idag. Jag gillar inte att frysa och höll mig lugn på stranden. 600 hundra meter väntade i det iskalla vattnet och starten gick. Jag fick börja dom 200 första meterna med bröstsim, jag förmådde helt enkelt inte att stoppa ner huvudet i kylan. Strax innan vändningen kändes lite bättre och jag växlade med frisim. Bassäng är en sak men det här är något helt annat, nu gäller det att ligga i fram till Vansbro.

Upp till växling, av med våtdräkten och på med cykelprylarna för 17 km och vändning i Älta. Cykeln kändes riktigt bra idag och jag försökte ligga i bågen där det var möjligt.  

Ny växling till löpning och 3,3 km runt Sicklasjön och fortsatt bra tempo. Tyvärr sprang och cyklade jag i ett liten vakum och hade ingen kontakt eller draghjälp av någon annan. Jag passerade mållinjen efter 1 timme och 33 sekunder.

Helena tog emot alla deltagare och bjöd på kärleksmums, sagolika bakverk. Den här träningstävlingen pågår varje onsdag nu under juni månad och jag kan varmt rekommendera detta arrangemang. Det var även utlottning av lite sponsorprodukter, Gurten som normalt aldrig vinner fick idag ett par nya cykelhandskar!

Imorgon är det nya äventyr, Swimrun vid Hellasgården. Nytt och kul initiativ inspirerat av Ö till Ö. Får man önska om en högre vattentemperatur så gärna för mig.

Var försiktig & träna klokt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar