torsdag 7 juni 2012

Swimrun

Swimrun, vad är då det? Precis som det låter, simma och spring i det du har på dig.

Torsdagkväll vid Hellasgården, full fart med orientering, skolavslutningar och glada människor vid alla grillplatser. Gladast av alla var nog ändå vi som deltog och hoppade i det 14 gradiga vattnet. 

Start vid fotbollsplanen, kort löpning till vattnet, 200 meter simning, upp på en ö och så ytterligare 400 meter simning. Ny landstigning vid badplatsen på andra sidan Källtorpssjön och upp i skogen för en kuperad löptur. Tillbaka för ytterligare 400 meter simning innan nästa löpning. Detta körde vi två varv med en härlig Ö till Ö känsla i kroppen. Idag gick även min simning mycket bättre.

Stort tack till Pål som lånade ut en neoprenluva och paddlar till mig.

Tack Erika och övriga i arrangemansgänget, jättekul och räkna med mig i fortsättningen!

Missade dock att parkeringen var avgiftsbelagd så jag möttes av ett kärleksbrev på bilrutan. En rolig kväll som den här gjorde det ingenting. Jag ska betala in 300:- med glädje.

Var försiktig & träna klokt!

 
 


1 kommentar:

  1. Pronto!
    Bra jobbat och riktigt snyggt med bloggen, härligt ...
    ciao/capello

    SvaraRadera