söndag 8 juli 2012

Glad, stolt & lycklig i Vansbro


Så kom då äntligen dagen som jag har haft som målbild under flera år. Målgången på min 10:e raka Klassiker. Jag känner mig oerhört stolt över prestationen att kunna genomföra 40 st lopp av den här digniteten och att jag har haft förmånen att vara frisk och tränad vid alla dessa tillfällen.

Det duggade lite uppe vid järnvägsbron vid starten men det är inget som bekymrar när man ska simma. Jag hade plats i tredje startled och nytt för i år var sk Öppet Spår start. Arrangörerna ska ha stort beröm för detta och låt det nu fortsätta. Vi kunde i lugn och ro gå ner i vattnet vartefter vi passerade tidtagningen och den värsta hetsen i startmomentet försvann nästa helt.

Jag kände såklart av gårdagens Triathlon men kom igång bra efter 300 meter bröstsim. Jag simmade sedan frisim i stort sett hela vägen ner till den berömda tallen efter 2.200 meter. Här vänder man sedan upp i Västerdalälven och får känna på motströmmen. Alla vill givetvis ligga så nära bryggan som möjligt där det strömmar mindre och här blev det ganska trångt. Jag fick kämpa dom sista 500 meterna men min motivation var det inget fel på.

Jag slog handen i kaklet efter 52:36 vilket är min bästa tid och känner mig verkligen nöjd med det. Nästa år ska jag satsa på att gå under 50 minuter.





Jag tackar ödmjukast alla mina underbara vänner, träningskompisar och min familj som har stöttat mig under alla dessa år och tävlingar. Utan er hade det inte varit möjligt.

Tack till coach Jari som lärt mig bli en duglig simmare.

Stort tack även till Gainomax som sponsrat mig inför Vansbrosimningen.

Var försiktig och träna klokt! 

10 kommentarer:

  1. Fantastiskt Goran, du ar sanneligen en riktig kampe. Fint skrivet. Kram fran din syster

    SvaraRadera
  2. Härligt Göran
    Nu får vi se till att göra något bra av IronMan också.
    Var stolt över Fanny, hon är för jävla härlig. En sån supporter vill jag också ha :-)))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hjälps åt på vägen mot Kalmar. Tack för att du upskattar Fanny, då är vi två.

      Radera
  3. ... RMA - Rätt Mental Attityd - 10-80-10 bra jobbat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Capello, jag är på spåret!

      Radera
  4. Svar
    1. Tack Anki, du är på god väg själv. Lycka till framöver.

      Radera
  5. Grattis Göran för 10 Svenska Klassiker i föjld! Fantastisk! och simningen går bara bättre o bättre :-) Roligt att du bloggar nu också! kram och vi fortsätter att följa varandra, det här är kul! Annika

    SvaraRadera
  6. Tack Annika, visst är det kul!

    SvaraRadera