tisdag 17 juli 2012

Lidingöloppet

Jag har idrottat under i stort sett hela mitt liv och provat på mängder av olika sporter.
Fotboll, ishockey, bandy och innebandy har varit mest framträdande genom åren. Senare under en femårsperiod sysslade jag mycket med multisport och de sista tre åren har jag fokuserat på Triathlon. 

Klassikern har dock varit ett givet inslag och jag slutförde mitt tionde raka varv nu på Vansbrosimningen. Jag hade nog tänkt mig att sätta stop här men jag har givetvis ändå anmält mig till Lidingöloppet och kanske har jag om ett år genomfört elva raka varv.

Jag vill börja med att tacka Gainomax för det stöd jag fått inför Vansbrosimningen. Jag måste också motvilligt erkänna att jag tidigare har slarvat alldeles för mycket med såväl dryck som återhämtningsmål vid träning och tävling. Jag känner nu också tydligt när man börjar bli lite äldre att det här har stor betydelse för mig.

Jag tycker Gainomax egna inlägg om återhämtning är riktigt bra och jag läste nyligen en artikel av Eva Blomstrand under temat, "Dryck under fysisk aktivitet-inte bara vätska" som handlar om hur stor vätskeförlusten är när man tränar eller tävlar i olika väderleksförhållanden.

Jag ska nu bli mycket bättre på detta framöver och hoppas på fortsatt stöd från Gainomax även under Lidingöloppet som hjälp på vägen mot nya mål, http://gainomax.com/sports-team/

En sak är säker, den 29 september står jag i första startled för att springa mitt snabbaste Lidingölopp hittills.

Dessförinnan ska jag genomföra min andra Ironman i Kalmar.

Var försiktig och träna klokt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar