onsdag 25 juli 2012

1/4 Marathon

Stockholm Kvartsmarathon, helt nytt lopp på 10,5 kilometer med start och mål i sköna Tantolunden. Riktigt utmanande och kuperad bansträckning runt Årstaviken. Jag gick ut i ett högt tempo trots att jag tränat på sista veckorna, lite för fort visade det sig då jag öppnade första 4 på 16.20 hörde jag från en medtävlande. Bra Gurten att lämna klockan hemma.

Vad det gäller arrangemanget känns det som lättförtjänta pengar. 800 startande blir ett bra tillskott i kassan. Det blev aldrig någon riktigt stämning innan start då musiken knappt hördes, inte ens när det var uppvärmning och med en minut före start tystande det helt. Fyra bajamajor var nog också i underkant. Nåväl, med den trend vi ser är det nog trots allt minst 2.500 anmälda nästa år.



Igår fick jag möjlighet att paddla lite kajak igen. Tack Camilla för en härlig tur på Norrviken. Vet inte hur ofta jag konstaterar, mer multisport till folket.

Imorgon blir det en lång Triathlon i fagra Sigtuna med Big Mike, stort! 


Jag kom faktiskt i mål också trots min optimistiska inledning på 45:54. Det var ändå ganska godkänt och benen kändes helt ok.

Var försiktig och träna klokt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar