måndag 2 juli 2012

På gång igen

Jag har nu efter Vätternrundan genomlidigt två tunga veckor och 12 dagar helt utan träning. Det har helt enkelt inte varit aktuellt då jag mått riktigt dåligt. Nu efter timtal i sängen, mycket bokläsande och reflektion börjar jag äntligen vara på banan igen efter mitt livs längsta träningsuppehåll. Min förhoppning är att jag inte tappat all kraft och styrka. Nu till helgen har jag sedan länge planerat en dubbel i Vansbro med triathlon på lördag och så givetvis min tionde start på Vansbrosimningen.

Om du som läser ska göra debut finns det bra tips här;
http://www.youtube.com/watch?v=Fms_o1iRclA&feature=player_embedded

Jag har nu i alla fall kört några lätta träningspass med löpning i Grimstaskogen och mitt favoritspår i Ängsjö där kantarellerna kikar fram, härligt.

Jag har under helgen även varit nere i Norrköping för att heja på Fanny och övriga från Järfälla Simsällskap under JSM/SM.

Igår kväll kunde jag äntligen göra årsdebut i Lillsjön. Jag tror nog aldrig det har varit 16 grader i vattnet i början på juli men det kändes faktiskt behagligt. Jag har bott i Kungsängen under nästan hela mitt liv men nu när jag är Järfällabo är det konstigt nog inte så mycket jag saknar förutom Lillsjön. Annika som är konvalescent coachade från bryggan, tack för det.

Nu ser jag framåt och hoppas på en bra vecka när jag kan cykla till jobbet, två veckor kvar till min semester.

Stort tack till Craft för alla prylar, snyggast på startlinjen.

Var försiktig och träna klokt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar